Friska gällivare.. pfffftttt...

Detta samhälle blir ju bara sjukare och sjukare för varje gång man läser tidningen..

läste igår om makarna Wennström som inte får bo ihop efter 61 år tillsammans.. men hallå??

Att det ens får gå till så här.. åter igen en till anledning varför jag inte tänker gifta mig.. för tills döden skiljer oss åt funkar inte i detta samhälle.. här blir det tills kommunen skiljer er åt.. tappar som hela konceptet då..

Och hur svårt ska det vara att få dessa två att bo ihop.. finns säker plats någonstans.. lr ??? Å ska dm dessutom flytta maken till malmberget då plågar dom ju han extra mycke... först så ska han bo utan sin fru och sen så ska han dessutom lyssna på malmbergsmaffians gnällande om att LKAB försöker döda deras samhälle... frö mig började malmberget dö ut för länge sen.. jag är uppvuxen i mampa.. minns när det krylla av affärer där.. leksakshörnan, vivo, videoshopen, mabell osv.. det blomstrade i malmberget och gällivare var inte så lockande..

men sen så sakta med säkert började affärerna flytta eller stänga.. å då var gropen väldigt liten.. så jag tycker inte att lk är skyldig till att malmberget dör ut.. det fixar invånarna så bra själva..

Sen tycker jag lite ynd om gällivareborna.. för dom har ju ingen syndabock till varför alla affärer flyttar från (döda) torget.. hmmm... fast kanske vi kan skylla p droger där.. det brukar ju funka alltid annars..

Så nej friska gällivare har tyvärr åkt på en rejäl dos av svininfluensan lr ebola kanske.. å varför läggs det pengar på en massa skit.. ombygnaden av storgatan var helt meningslös.. fortfarande laglöst land å köra där... enda stället som är värre är parkeringen utnaför coop.. där blir man rädd och sedan får man full förståelse för den människan som för många år sen gick till attack med en yxa på sina med trafikanter i göteborg.. för medtrafikanter finns inte i gve kommun här har du mottrafikanter och alla betalar vägskatt och bör därför att första tjing på vägar, parkeringar ect....

Så åter till makarna wennström då.. det fixas ju namnlistor till allt möjligt.. så varför inte fixa en namnlista till det här och visa kommunen att vi må vara gnälliga,bittra och insnöade många gånger.. men mänskligheten har fasiken inte försvunnit.. som det tycks har gjort för våra politiker...

Så fram med en lista som gynnar makarna.. den skriver jag på på en gång.. känns mer givande än att skriva på listor om malmberget.. för tyvärr så är det ett döende samhälle.. bättre å göra det bästa av vad vi har..


nix.. nog upprörd.. ni ska jag ringa å kolla att råtthåls slaven inte tagit flex..


tudelu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!