Fenomenet lösgodis...

Alltså detta har jag funderat på länge och det är nåt som stör mig så ofantligt...

Lösgodis... idiotidén från helvetet... lr så blir man bara blåst helt enkelt...

För det är samma sak varje gång... när du står där bland alla sorter så blandar du endast dom goda.. ( nja ibland kan man ju blanda bjudgodis oxå) men dom goda tilltalande godisarna ker ner i påsen... sen när du kommer hem och öppnar påsen så är alla dessa goda godisar borta.. dom är ersatta med bjudgodis eller dålisar.. hur i h-vete går det ihop??? För det är ju inte hål i påsen och inte så att dom byter ut den i kassan heller.. så varför förvandlas dom goda godisarna till dåliga godisar på vägen hem???

Jag råkade ut för det senast idag.. blanda en liten påse godisar innan jag åkte ut till jobbet.. visst dumt å äta på natten men socker håller dig vaken.. =) Men det finns inga goda godisar i min påse nu... hur mycke jag än letar.. kommer nsart börja göra som små barn.. smaka en bit av varje å är den dålig så lägger jag tillbaka den.. =)
vem vet då kanske den blir god.. nå vad göra.. får helt enkelt bjuda bort skiten.. alternativt lämna åt tigger så hon håller sig vaken. =)

Börjar som bli lite lugnare här ute på månbasen nu.. har precis avnjutit en kopp the.. så gott så faktiskt.. =)

Å så har jag klurat på tapeter.. har klart till hall, sovrum och köket.. men vardagsrummet hittar jag inget till.. funderar på en fondvägg men ändå inte.. vill ha något neutralt men inte för tråkigt.. suck.. kommer nog ta ett tag lr så får sambo bestämma så jag har något att protestera mot sen.. =) 

å så måste jag hitta mig ett köksbord.. vill ha ett som är 140 cm långt å i trä. men det verkar ganska svårt å hitta.. men den som söker skall finna.. =)

Nu är det ungefär 3 timmar kvar av mitt nattugglande innan tigger kommer å avlöser mig...

Börjar se ut som om minusgraderna smyger sig på igen.. huga jag hatar den här tiden.. mörkt å kallt.. lite bättre när snön kommer ( inte för att jag är så förtjust i den vita nederbörden heller) det blir lite ljusare  och så känns det inte lika ruggigt å kallt. beror säkert på att man då har vett å klä på sig mer kläder.. =)

Ser fram emot nästa helg för då lutar det nog mot fest.. kan ju hoppas.. ids inte gå på krogen tror jag med förfest i glada vänners lag är aldrig fel.. fast det är ett tag kvar så det hinner nog blåsa många vindar.. =)

Skulle ju så fint dra ihop en tjejkväll i stugan.. men det verkar bli lite svårt att få in det på schemat just nu.. men varken stugan lr tjejerna försvinner ju så det är ju ingen panik.. =)

Måste se till att få på vintersulorna på fidde nu oxå.. lite spännande å köra till jobbet på morgonen när det är isgata... känns lite säkrare med vintersulor då än sommarpjuks.. =)  Tror jag ska smita ner till garga å fixa det i morgon.. pappsen har ju en sån där fin maskin så det går fort.. =) 


nu fick jag skrivhäfta...

på återseénde... 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!