jag måste sluta läsa tidningar..

Alltså blir ju bara mer och mer upprörd för varje gång man läser en tidning.. vad är det för fel på samhället..???


Är tokless på alla skriverier om baconsjukan.. mer förbannad kan man nog inte bli än när man läser att ett barn dött i det pga att sjukhuset har skickat hem dom utan vård...  varför har vi den där förbannades vården när dom ändå inte gör sitt jobb???

Hur kan man skita i att inte göra allt för ett barn??? Man måste ju vara helt felkopplad..

Läs själv.. aftonbladet.

inte konstigt man tappar tron på mänskligheten..

Sen så har en människa blivit påkörd i gällivare och lämnad.. idioten som gjort detta har smitit från platsen..
Hur kan man leva med sig själv efter nåt sånt?? Total brist på empati måste ju vara det som får såna människor att gå runt..


Brukar ju läsa en del bloggar på tidningarna.. ska inte hänga ut någon.. men malmberget ochh lkab är ju dock ett hett ämne å skriva om... och oki om det är gnälliga malmbergsbor som sitter å skriver.. men när man inte ens bor i samhälet eller i kommunen då tycker inte jag att man har någon som helst rätt att öppna käften... har man flyttat härifrån så har man....

Men tror vissa inte har bättre saker för sig än att just sitta å gnälla på höger instanser...


Visst jag gnäller oxå.. eller vad man ska kalla det.. spottar å fräser åt sånt som gör mig förbannad.. men ibland blir man bara för upprörd.. och visst det är tråkigt att malmberget blivit som det blivit... har själv varit barn där.. men för att få samhället och kommunen att överhuvudtaget överleva så måste vi låta LKAB riva och flytta på saker... annars bor vi nog kanske snabbt i en spökstad med en fattigstuga som enda samlingsplats..


N nog om det.. blir bara mer förbannad om jag fortsätter.

har snart betat av mina timmar här på månbasen.. dagen har hör och häpna bara sprungit iväg... tror aldrig det har varit så här mycke på en lördag.. kul.. hoppas det fortsätter.. =)


Börjar dock bli väldigt hungrig.. så det kanske är läge att börja fixa lite gourmemat.. typ micromat.. =)


Ska försöka flörta lite med sambo ifall vi kan gå ut å käka ikväll.. hade varit så himla gott.. å så slipper jag laga mat.. =)


men så trött som jag är så kommer jag nog inte idas när jag väl kommit hem.. =)


Men nu käk...


Tudels suckers...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!