sur som satan...

Hoja.. har haft världens värsta dröm.. tror jag =9 Kommer inte ihåg nåt men vaknade arg som ett bi kl 05:10 å då kunde jag knappt somna om.. d bara koka i mig

Sen så börjar man läsa  lite tidningar på nätet...
Å diskusionen om dödandet av älgkalven är i full gång..

Själv tycker jag det är förjävligt när det hela tiden ska dödas en massa djur för att dom inte behagar oss människor.. vi ska alltid leka gud...
Sitter en styrelse någonstans å bestämmer att i år ska vi döda tex. 20 björnar.. vem vet.. kanske björnarna sitter i skogen å bestämmer att i år ska vi ha ihjäl 3 bärplockare.. kan vi så kan dom...
vad ger oss rätten att bestämma över deras liv när vi inkräktar på deras områden.. är du ute å fluffar i skogen så får du vara beredd på att möta vilda djur.. å skrämmer vi dom så självklart försvarar dom sig.. det gör ju även människan när vi är hotade..

Sen så stod det att man skjutit kalven för att driva kon på flykt från stan.. bra.. nästa gång vi har asylsökande som vägrar lämna sverige så kan vi ju skjuta deras barn så kanske vi driver dom på flykt.. d låter kanske grymt men ett liv är ett liv i mina ögon...

Sen kan jag bli totalt galen när man läser om alla dessa samer å renägare som hemskt gärna hade dödat varenda varg, järv å björn på jordklotet.. å dom lever i harmoni med naturen säger dom BULLSHIT  säger jag...
Det är gnäll hela tiden att dom dödar deras renar å dom förlorar pengar.. men renarna har alltid funnits i samernas liv sen urminnes tider.. har dom betalat för renarna??? Lr har dom från grund å botten tagit å fångat vilda djur för eget bruk??? Naturen spelar sina egna regler å vi kan kanske tycka att det är grymt men det är livets gång...
Det gäller även alla dumma fårägare söderut som oxå vill dräpa vild djur om river deras får.. sätt lite starkare ström i staketet så tror jag inte att nån far å river fåren.. djur är inte dummare än så att gör det ont så går man inte dit.

Fast då får vi ju en massa styrelser som blir arbetslösa.. å så kan ju inte männsikan fortsätta att leka gud.. så det lär ju aldrig hända..  Jag tycker inte att någon har rätten att bestämma över liv å död.. man kan hjälpa så djur å folk får leva och när det är någon som lider så skulle även dödshjälp finnas för människor.. det är  många i sverige å världen som lever ett ovärdigt liv för att vi åter igen bestämmt att leka gud.. om jag inte får bestämma över mitt eget liv.. då är jag ju inte en fri människa.. å vi föds ju alla med den fria viljan...


 Så nu har jag fått morra av mig lite grann...
har annars varit å slava på råtthålet några dagar så jag har nåt att slösa i sthlm =)
Sitter forfarande å väntar på lillobert.. men h*n har inte bråttom.. lider lite med kära svägerska som bara går å går å väntar.. nog värre för henne än för oss andra. =)
Igår var det körslaget hos Karamellen å Gormis.. å självklar en massa snack.. även trulli kom förbi.. =)

Fluffade hem vid 00 för jag skulle ju upp å jobba idag.. kl 1 vaknar jag av att min kära hund hoppar rakt upp på mig.. Husse kom hem..men våran söta vakthund är lite fegis så hon satt hos mig i sängen ett bra tag innan hon tordes kolla vem som kom.. så hon vaktar mig iställe kan man ju låtsas.. då låter hon inte så feg.. =)
Idag ska jag då bara slöa framför tvn.. ledig imorgon å då ska jag ta å städa bort julen.. har bara inte orka i helgen . .=) Latmasken vann kriget..
Sen blir det uppdrag med älsklingen på måndag.. ska bli intressan t å så himla kul ..

nej nu ska jag hälla i mig lite java..
Catja » 2009-01-11 | 15:57:20
URL: http://Catjaa.bloggagratis.se

Hahahaaaaa!!!! Så jäkla roligt delen med att vi ska börja skjuta asylsökandes barn! Muhahaha! Eller alltså jag tycker ju inte att det är roligt att vi ska skjuta dom men sättet du sa, eller skrev det på! hihi! Jag kan riktigt höra dig säga det... Hihiihihhiii...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!