påsken....

Jaha då har man överlevt den här påsken oxå... siktade på blåkulla i torsdags men pga Rusus fyllestyrning med trimmad kvast och en passagerare för mycke förra påsken och min kvast kvaddad eftersom vi använt den som drinkpinne så blev d bastubad iställe... devilbitcharna roade sig själv å lät dom andra sitta på blåkulla utan oss... (dom har haft urtråkigt ryktas d hehe..) myspys i bastu med lite öl och en massa masker på diverse kroppsdelar så var vi fit for fight att möta påsken... så på fredag så packade vi väskorna och drog till varsin stuga...

vi har hållt trogen konakt via sms så vi inte missar delar av varandras liv =)

kom till stugan.. bar en massa ved.. fixade igång värmen.. satt å myste å blängde på den öppna brasan...sen lagade min älskling käk... rökt älgkött... så himla gott... efter det var d bastubad som gällde så skönt å basta ut ännu mer demoner... efter d blev jag lite hungrig.. grillade lite korv.. sen började klockan närma sig läggdags (typ 03.00) bar lite mer ved och sen sussa...

vaknar rätt tidigt av att telefonen ringer.. ooppsss måste in till stan älsklingen åkte på å jobba lite.. in å skrika liv i virro.. dricka en halv panna kaffe.. sno hennes hundar och sen dra till stugan igen.. skoterkörning med två hundar d var en rolig upplevelse.. å snipe fick se renar för första gången.. han tyckte dom var fula och jag å donken höll med..

nå kommer till stugan och solen gassa på som bara den.. härligt.. å måste elda i stugan och hålla den varm... så jag börjar med att bära lite ved.. klar med det till stugan så känner jag att d är dags för korvgrillning lite hungrig i magen av allt vedbärande... så jag försöker hitta en plats att grilla på i solen... å kommer fram till attd suger för jag måste skotta mig ner en meter för att kunna göra eld.. nå problem är till för att lösas.. jag har ju en stor stenplatta i stugan som jag tänkt använda till nå bra.. den blev min grill sten... =) hittade mig bästa platsen i solen för mig och min grillsten precis vid gäststugan.. men se all ved där var slut.. så d vara bara till att bära ännu mer ved.. sen njöt jag i solen med min eld och min krov tills den gick i moln.. då hade bubben kommit tillbaka och jag for in till stan och hämtade virro.. sen tillbaka till stugan och bara softa... som på beställning så kommer ju pappsen senare med helt färskt torkat renkött.. d ä bastu och en kall öl d var himmelriket.. tills vi mäsker att vi måste bära mer ved....

men d har varit en underbar helg i glada vänners lag och annat mys å pys...

toppen helt enkelt..

glömde jag berätta att jag burit en massa ved???

summan av allt är att jag just nu lider av grym träningsvärk.. å d är inte kul med tanke på att jag ska slava på jobbet imorgon igen.. suck....

nå livet hade kunnat vara värre...

natti natt suckers

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!