en sån helg..

har varit en sån skön helg.. på fredag kväll drog vi ut till stugan och bara njöt.. helt underbart å komma bort.. lördag vaknade vi rätt tidigt och solen lyste så då blev man extra glad och pigg....

Jag å linda bestämde oss för att vi skulle grilla korv i solen och njuta .. sagt och gjort.. ut i snön sjunker ner till magen, kryper fram tills vi hittar ett bra ställe.. där vi börjar skotta.. när vi skottat oss ner över en meter snö.. och börjar göra eld så flyttar soljäveln på sig så vi sitter i skuggan... nå vi är ju inte dom som bangar... vi flyttade helt sonika på oss å grävde ett nytt hål å gjorde en ny eld.. när d väl blev glöd så vi skulle kunna grilla korv ( läs ca 2,5 timme senare ) så går solen i moln och d blir jätte kallt så efter allt detta slit och sol =) så grillade vi korven inne i stugan.. nå den smakade lika gott och vi fick färg i ansikter när vi skottade så helt misslyckat var d ju inte...

nå som allla vet är ju friskluft väldigt farligt... man blir trött som tusan.. så vi 18 tiden så kom vi hem och skulle bara vila en timme... jag vaknade kl 21.21 =) he he d var den lördagen.. har inte hört telefonen lr nåt... men men d är så himla skönt och sova... å ibland behövs d.

Vaknade då himla pigg imorse kl 9... upp å hoppa å städa lite.. sen så hade jag en date på markanden med fia.. typ 4 år sen vi sågs sist.. så himla kul vi har surrat om allt möjligt... var upp på jobbet å åt lite.. min änglar fixade supermat som vanligt....
sen hem å dricka kaffe å svara på tusen frågor som hennes äldsta gosse undrade över.. ja.. d är kul å se att man kan ha kontakten så bra under alla dessa år d är ca 10 år sen vi sa hej då till varann å drog söderut hon till spanien och jag till v-ås.  där efter har hon varit i norge så kontakten har bestått av mail, vykort och sms så d kändes så kul att få sitta ner och bara surra .... så  kom vi fram till att nu bor vi bara 20 mil ifrån varann så nu har vi inga landsgränser som skiljer oss  åt så nu kan vi inte skylla på d.. nu ska vi umgås mer... =)

så nu är d bara kvar att njuta av resten av denna söndag.. sen så börjar jobbet igen...

faktiskt så känns d som att jag verkligen fått vila ut mig och jag känner mig mycke mer positiv än vad jag gjort på länge (har verkligen varit direkt importerad från h-vetet den sista tiden)  börjar tom känna att lite av min underbara charm (he he) är på väg tillbaka.. så då är jag ju på rätt spår...


ha d gott.. nu ska jag fortsätta slappa...


tata suckers!!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!