Rubriklös...

Kom inte på nån bra rubrik.. nu är julen förbi och för vissa är det en höjdpunkt som man firar med familj oh vänner.. å allt är så himla sockersött.. tyvärr är det inte så för alla... kring jul tänker alla på varann och man bryr sig om varann på ett helt annat sätt än resten av året... vi skulle lägga denenergin och omtanken på varann hela året å inte bara på en helg.. d krävs så lite för att visa att man bryr sig, att man uppskattar det man har.. jag vet själv att ibland är man duktig på att ta för givet det man har runt sig och glömmer bort å visa lite uppskattning.. vi lever i ett stressat samhälle, men om man bara stannar upp 1 minut å tänker.. man behöver inte ge presenter åt varann, det räcker med ett samtal, ett sms lr nåt så enkelt som en kram... d kan värma så mycke mer än man kan tro...  å en människa kan gå väldigt långt på lite uppskattning...

Vi är ganska duktiga på att gnälla över små saker, alla har det ju alltid bättre,å så...

Men samtidigt så ska man nog komma ihåg att i mångas ögon så är vi själv dom där andra som har det så jävla mycke bättre..
Det finns så många människor som lider i det tysta, som inte har det så himla lätt.. å ändå kan man tycka att dom har det bättre.. Jag kan nog säga att jag har det ganska bra.. underbara vänner som jag älskar och uppskattar, fast även jag är dålig på att visa det ibland, men försöker iaf.
Jag har en underbar familj, tak över huvet och mat på bordet ( bara jag ids laga) å jag har ett jobb å gå till...

Så jag ska inte gnälla men även jag har tänkt mer än en gång att jag kunde ha det så mycke bättre, mest är det väl pengafrågan som tryter.. =)

Men man ska nog stanna upp å titta på det man har, då inser man nog att det inte är så himla illa ändå..

Det finns inge ont som inte har nå gott med sig.. å mitt nyårslöfte till mig själv är att jag ska försöka att se det positiva i varje situation  =) Å inte vara så snabb på att döma ....

Har faktiskt skärpt mig mycke.. det finns alltid saker å personer som man stör sig på, men istället för att reta sig så kanske man ska försöka se det goda i varje situation ocn person.. =)

Det är väl inte så lätt alla gånger men bättre att försöka å misslyckas än att inte våga alls.

Hoja, det låter verkligen som en massa moralpredikan.. men ibland får man väl bejaka den vuxna i sig.. =)

nej jobba sig lite..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!