Hoja...

Jag brukar inte vara särskildt blödig av mig.. visst jag har mina stunder.. men mitt liv och dess innehåll har gjort mig ganska stark... men när jag snubbla över denna sida vila i frid så får jag faktiskt ont i hjärtat..

hoja.. ibland kan världen vara bra orättvis och grym..
Det skrämmer en nästan att läsa tidningen.. för jag tycker att världen blivit mer brutal och grym än när jag var liten.. lr kanske man bara levde i en mer skyddad verksamhet då.. men det är mord på mord och överfall, misshandel och annat hemsk.. är mäniskan på väg att utrota sig själv??

Var är förlädrarna såna här gånger.. hur kan en uppfostran gå så fel att ens barn tar en annan persons liv??

lr är det så att vi lever i ett för stressat samhälle så att det inte finns tid??

Har hört från fler än ett ställe att många föräldrar tycker det är skolans och samhällets ansvar att fostra barnen och ge dom rätt värderingar.. detta är så himla fel.. redan vid 3 år ålder så har mycke av ens moral och etik präglats på en redan.. så allt hänger på föräldrarna.. och på omgivningen.. det är aldrig försent att lära vad som är rätt och fel och för mycke kärlek kan ingen få. 

Men nånstans måste samhället säga stopp.. det måste bli värre konsekvenser för vårat handlande... å skolan med lärare måste få mer att säga till om.. barn och ungdommar får f*n inte beteé sig hur som helst..
 
Visst det finns grymma sätt att straffa på men sen finns det lärorika sätt oxå. det är dessa som ska inpräglas.. ordet FÖRLÅT  ska ju aldrig förlora sin mening.. hjärtat ska ligga bakom ordet annars har det ingen mening och är värdelöst...

Vårat straffsystem hade oxå behövt ses över.. på mer än ett sätt.. men ingen gör något förrän olyckan redan har hänt.. ibland är det ju bättre att jobba i förebyggande syfte..

Nu menar jag absolut inte att racka ner på alla föräldrar.. jag har så många runt mig som borde få nobelpris för hur dom är med sina barn.. dom ger dom tiden och kärleken och kunskapen som behövs..  

Sen är det ju många barn som hamnar fel utan att ha ett val för åter igen så bryr sig inte samhället om dom.. lr samhället är fel.. dessa uppstoppade idioter som jobbar åt kommunen många gånger.. som dessa barn.. som fick leva i skräckens hus..  ingen förtjänar en sån uppväxt.. det minsta ett barn kan begära är väl att få vara trygg.. ännu mer skrämmande är att det tydligen inte finns några ordetligar regler och riktlinjer för vad som krävs för att bli fosterföräldrar.. detta är skrämmande när man vet att det är toksvårt att få adoptera ett barn.. å då finns det så många barnlösa famlijer med så mycke kärlek att ge som aldrig får chansen och sen finns det idioter som tydligen kan samla på sig hur många barn som helst.. nej ursch fy vad jag blir arg..

Nå har fått skriva av mig..

lots of love

Rebban » 2009-07-05 | 17:39:19

Det var ett tungt inlägg... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!